måndag 13 oktober 2008

Back in business

Jahapp, då var man tillbakakommen till Öret från några dagars ljuvlig hemvistelse och bröllop nr. 2. Det kändes i själen när jag var tvungen att släpa mig tillbaka hit till allvaret. Och jag kan säga att det inte kändes bra. Men det ska väl gå bra hoppas jag. Måste försöka tänka positivt. Sofia, kom hit!!!!

Jo men jag var ju som sagt på bröllop i helgen. Det var två kompisar som gifte sig. Oj så trevligt! Och vackra var dom, som en ljuvlig vårmorgon! Men vad mer kan jag säga....jag vet inte riktigt...så nu lämnar jag det. Men en mycket trevlig dag var det.

Jag har kommit på att jag vill lära mig att spela gitarr. Så mamms och papps får se till att pallra sig hit snart med gitarren så jag kan sätta igång. Och så tog jag med mitt munspel också hemifrån. Måste försöka ta tag i att lära mig det nu. Har sagt hur länge som helst att jag ska lära mig men det har aldrig blivit av. Men nu ska det bli ändring på det. Nu ska det spelas, tjoas och bildas band! Oh ja! Fattas bara trummor, gitarr bas, sångare.....och kunskap i att spela munspel. Jag ska se till att lära mig allt så jag kan bilda en enmansorkester. Jag skulle göra succé, I can feel it! Sofia kan ta Johans näsflöjt och hänga på och riva av några sköna solon. Ojojoj, nu får jag visioner. Världsturné, autografer, you name it! Vi ska ta kyrkjouren till en ny nivå! Men vi måste ha nåt bra namn också.....det var väl för synd att The Nappies redan var upptaget, eller vad säger du Sofia? Rackarns!

Snart är det dags att skriva PM. Suck, det är ju nästan lika med döden! Fy vilken ångest det är när en sådan process sätter igång. Men vi ska väl lyckas kämpa oss igenom det också. Och tenta är det nästa vecka....men kära nån....nu kom det lite depression över mig.....och godiset är slut. Hur ska detta gå? Ja det kan man ju fundera på. Jag kanske bryter ihop. Nej usla PM och tenta, you will not beat me! Hoppas jag.......

Men vidare.....låt oss alla jubla, för nu har jag äntligen införskaffat mig ett regnställ. Så nu kan jag cykla i alla väder och vindar! Vilken lycka! För cykla är ju en glädje i sig.....not! Men det kan ju ge lite spänstigare kropp iaf så det finns ju något positivt i det hela ändå. Nej nu ska jag leta upp nåt smaskigt i frysen. Jag börjar känna mig för hälsosam i tänkandet tycker jag. Man måste ju känna gränsen!(tack Pernilla för det uttrycket)
Föresten, pappsen min fyllde ju år i torsdags. Så flaggan i topp för min käre kal-knopp. Hurra, hurra, hurra! Fast jag har ju redan grattat honom, men man måste ju göra det känt här på bloggen med. Nej nu får det vara nog. Ajöken!

2 kommentarer:

  1. Jag är på! Måste bara ta lite lektioner i nässpelande, then I´m good to go! Ja, det var ju fasligt illa att The Nappies var upptaget. Men vad sägs om The Groupies?:P

    SvaraRadera
  2. By the way, anonym= Sofia!

    SvaraRadera