lördag 4 oktober 2008

Tjockis-lördag

Oh dear vad man tjockar sig när man bara sitter hemma en lördagkväll utan nåt annat att göra än att sitta vid datorn, sitta vid tv:n och äta. Man kommer ju att rulla in på körövningen imorgon. Snickerskaka, chokladwafers, chickennuggets med pommes, kladdkaka med glass än så länge. Har även planerat in popcorn och varm choklad med marshmallow-fluff. Detta bådar inte gott för min hälsa. Not at all! Men who cares. Man måste ju leva lite också! Joråsörrusatte, att "tjocka" är en kunskap som väldigt få besitter. Det är en konst kan man säga. Jag och mina kära vänner hemifrån är alla vädigt kompetenta på det området. Ska inte dra nåt exempel, det vore horribelt! Jag vill skona allas öron från det, men jag kan avslöja att det innefattar i stort sett allt onyttigt skräp som finns i ätväg. Huga! Och man kan ju tro att vi får ont i magen, men nejdå, vi är så pass skillade i att tjocka oss att våra magar har vant sig liksom. Men jag ska försöka att behärska mig ikväll....om det går.....men ensamhet brukar, vare sig man vill det eller inte, leda till tröstätande. Och en kväll med filmtittande kräver sitt svull. Så jag kan inte garantera nåt. Nej fy, måste ta och göra nåt åt det här livet nu. Så här kan det ju inte fortsätta. Nu är det dags att bli hurtig! Jag ska sadla om och bli en riktigt friskis-människa......not! Men innebandy vore ju ruskigt kul alltså. Ska jag ge mig i kast med boysen på onsdagarna ändå? Hmmm....enda tjejen....jag måste nog fundera lite mer. Men jag vill!!!! Kom igen Jessica, VÅGA!!! Annars kommer jag att bli tjock och flytta till Bergsjö med Sofia. Det får inte hända! Nä, hurtbulle ska jag bli, och ta världen med storm. Jag anar en viss ironi i mitt eget tonläge dock...så jag är rädd att jag kommer att stanna i min bekväma situation ändå. Men men, nu ser vi framåt och tänker positivt. Jadå! Min kondition ska bli tipptopp, kilona ska rasa och jag ska bli hälsofascist. Låt kampen börja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar