fredag 17 oktober 2008

Sorg i hjärtat

Det är lite sorg i hjärtat idag. Eller ja, det var det igår också. En av mina grannar hemifrån dog igår. Han var i och för sig väldigt gammal. Undrar om han inte t.o.m var över 90 år. Men han var en så härlig människa. Jag blev nog mer påverkad än jag trodde jag skulle bli. Det känns så sorgligt. Han har liksom funnits med hela mitt liv. Och han var alltid så go och glad och den piggaste gubben jag någonsin träffat. Han var ute på byn och körde runt i sin bil och hejade alltid glatt när man träffade honom. Man kunde inte tro att han var så gammal som han faktiskt var. Man ska ju vara lycklig om man är så pigg och fräsch när man kommer i den åldern, om man kommer i den åldern. Nu finns han inte här längre. Det kommer att kännas tomt. Tage, byns egen lille gårdstomte. Du kommer att vara saknad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar