onsdag 15 oktober 2008

Jazz

Så här när aftontimmarna smygit sig på skulle jag vilja passa på att författa några enkla rader.....bara jag kommer på nåt att skriva d.v.s. Men det ska väl inte vara nåt problem.

Idag har jag varit värsta duktiga studygeeken och pluggat hela dan. Jag kan ju knappt vara stoltare över mig själv. Även att jag lyssnat på jazz typ hela dagen. Och jag har nu kommit till insikt, att jazzmusik faktiskt har en viss charm över sig. Det är ju ganska mysigt liksom. Men rockbrud som jag är har jag aldrig riktigt vågat öppna mina ögon för the world of jazz. Men nu har det blivit ändring på det. I like it a lot! Det är så soft liksom. Jag anar att det är en viss jazzpianist, som valsade in i mitt liv och blev min svåger, som har lyckats påverka mig. Så nu ska jag tvinga honom att fixa lite skön jazzmusik åt mig. Det är för övrigt den bästa musiken att ha i bakgrunden när man pluggar. Och nu måste jag även lägga till piano till min enmansorkester. Det kommer att bli kämpigt det här, lära sig alla instrument. Kan hända att det är ett för mig ouppnåeligt mål, men man kan ju alltid drömma. Så nu har jag bara en sak till att säga: Sofia, I´ve gone jazz and I´m proud of it! Men inte helt, så oroa dig inte. Jag känner även att jag skulle vilja utöka min musiksamling med lite blues, men det får bli en annan dag. Mitt mål med gitarr- och munspelslärandet är ju i slutändan att go blues. We will se! Det vore lite coolt tycker jag.

1 kommentar:

  1. Ojojoj, you´ve got jazz!:O
    Vad ska Chris säga om detta?!

    SvaraRadera