torsdag 10 december 2009

10:e december

Ibland kan jag vara lite sådär lillgammal...lillgammal, fy vad jag hatar det ordet. Men så är det. Jag tycker om väldigt mycket musik från 60-talet. Och inte bara de riktigt coola rockgrupperna utan även lite nördigare sorts musik från årtiondet. Men det står jag för. Det gjordes mycket bra musik förr. Även att det kanske finns en chans att jag är den enda i min generation ungdomar som tycker att serien M*A*S*H är en av de bästa serier som gjorts. Men det står jag också för. Varför tycker jag så? Det kan möjligtvis bero på min sjukliga fascination av läkare. Risken är stor. Men det kan även bero på att Alan Alda är en av mina stora humorförebilder...iaf i den serien. Så för att hedra den gamla klassikern till serie så har jag beslutat att jag i lucka 10 ska lista upp de bästa Frank-förolämpningar som yttras i denna serie. Eller ja, de bästa av de jag sett åtminstone. Än är jag inte så nördig att jag sett alla 11 säsonger...men det är ett av mina mål!

"Hawkeye: Frank, If I could yawn with my mouth closed you´d have no idea how boring you really are.

Henry Blake: You have to speak up Frank. I´m not listening to you.

Trapper, discussing the Bible: I peeked at the end, Frank. The devil did it.

Henry Blake: Frank, whatever it is, just write it down and put it on my desk where I can't find it.

Henry Blake: You're always wrong Frank. That's what's so right about you.

Frank: Why does everyone take an instant dislike to me?
Trapper: It saves time, Frank.

Hawkeye: Frank, you are 10 of the most boring people I know."

1 kommentar:

  1. Ja, Alan är verkligen klockren i sina kommentarer. Han säger det mesta med ironi och det bästa är att han aldrig skrattar åt det själv eller att han inte ens visar att han är ironisk.
    Jag tycker din adventskalender är väldigt bra:)

    Kram på dig

    SvaraRadera