torsdag 17 december 2009

17:e december

Bara en dag kvar på min 10-dagar-i-sträck-med-jobb-period. Puh! Fy vad jag ska njuta av denna helg!

Idag var jag ovanligt nöjd med mitt val av klädsel. Jag kände att jag trivdes så bra i det. Jag hade väst. Jag gillar västar. Jag tror att väst är min grej liksom. Lite Ellen Degeneres sådär....utan det lesbiska. Fast nja, inte så lika ändå kanske. Men jaja, väst iaf. I like it!

Min handledare på mitt nya jobb och jag har pratat musik idag. Det var trevligt. Det bästa är att hon har typ samma musiksmak som mig. Det roliga är att hon är typ 40 (kanske nåt år yngre, kanske äldre, jag har inte så stor koll) med en dotter på 16 år. Men hon har sett The Killers live...i London! Jag är så avundsjuk! Även att hon var på samma Coldplay-konsert som mig i somras. Och dessutom såg hon U2 live på 80-talet. Det är så gött att jag har nån på jobbet jag kan diskutera musik med.

Igår hade vi julkonsert med kören i Köping. Det gick inte bra...för mig alltså. Jag fick textblackout flera gånger och kände mig allmänt obekväm på scenen under hela konserten. Så nu har jag äntligen bestämt mig. Jag säger bye bye kören. Nu ger jag upp.

Eftersom jag nämnt Coldplay i detta inlägg känner jag att det passar alldeles utmärkt med ett härligt Coldplay-citat till lucka nr 17. Press here please för att se själva klippet.

"Will: John! What is this? “Play more solos. If it´s not jazz I wont like it. Chris! He´s got jazz!
Chris: What?! Man, what´s wrong?
Johnny: There´s nothing wrong with jazz.
Chris: John, have you completely lost your mind? What´s this?
Johnny: It´s a cigarette.
Chris: It´s a jazzcigarette John!
Johnny: Well, yeah"

Åh, jag vill uppleva kvällen den 22:a augusti 2009 igen! Fenomenalt!

1 kommentar:

  1. haha! "it´s a jazzcigarette!" =)
    känns som att nappies-klippet skulle varit värt en lucka också=)

    SvaraRadera