lördag 5 december 2009

5:e december

Jag är arg! Frustrerad! Någon USEL människa har snott min mössa och mina fina älsklingsvantar. Så jag fick cykla hem i den USLA kylan och förfrysa mina fingrar. Vem gör sånt? Ok, vantarna är vackra som en vårdag, men varför i hela friden vill man ha någon annans helt vanliga, tråkiga svarta mössa? Kom ut från vår körövning och upptäckte att de var borta. Är det nån av de USLA snorungarna som fjantade runt i kyrkan som knyckt dom eller gömt dom eller nåt annat idiotiskt eller är det nån av pensionärerna som valt en kriminell bana? Hursom, jag är mycket upprörd! Jag älskade min mössa och mina vantar! Spöstraff på den USLA tjyven! Nu är hela min dag förstörd. Skitliv!

Nu har jag inte tid att sitta här och förslöa mig för jag måste göra mig i ordning för julkonsert. Men detta betyder ju inte att jag inte har tid för lucka nr 5 i min julkalender. Denna dag har jag valt ett underbart citat från Berts dagbok. Helt otroligt klockrent!

"Bert! Frukosten stelnar!" /Berts pappa

Undras vad det är för frukost...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar