måndag 7 december 2009

7:e december

Vilken kväll! Igår alltså. Så trevligt det var. Först O helga natt. Ernst var den vanliga klämkäcka helylle-mysfarbrorn, så som vi alla vill ha honom. Brolle var sådär norrländskt charmig och sjöng a la Elvisstyle. Ja som ni märker så var ju det hela helt fenomenalt. Haha. Och hörrni, Ernst ledde ju allsången...och karln kan ju faktiskt sjunga. Det visste inte jag. Sen började det bli lite konstigt när Rikard Wolff läste julevangeliet...självaste Scar himself liksom....Mufasas lömske mordiske bror...läste det glädjefulla julbudskapet. Creepy!

Efter konserten drog vi hem till mig och hade lite glöggmys. Glögg, pepparkakor och blåa chips. Mmmm... Vi tittade även på Edward Scissorhands. Åh, den är bra. Det var längesen jag hade sett den så den satt ju som en smäck denna kväll. Och lite julig är den ju faktiskt också. Kändes ju helt rätt! Jag, Ika och Néa ingick också en pakt. Först av oss att skaffa pojkvän får bjuda de andra på 3-rätters middag. Det tummade vi på. Den middagen ser jag fram emot att bli bjuden på...

Hörrni, det är nu den 7:e december. 17 dagar kvar till julafton! Lucka nr 7 tänker jag förgylla med ett härligt utdrag ur en liten berättelse som min kära vän Kristina skrev när vi levde tonårens glada tid i gymnasiet...glad och glad. Jo men det var väl ganska kul, men jag är ändå glad att det är över. Jaja, this is for Kristina:

"Och där slutar historien om åsnan, som samhället förstört. Nästa vecka ska vi läsa historien om Pelle som har skilda föräldrar och varannan vecka bor hos sin mamma som brukar leka den roliga leken: Tejpa fast Pelle på en stol och kasta små stenkulor på honom medan mamma ber honom citera texter av Ulf Lundell." //Kristina

Hahaha, stackars Pelle!

1 kommentar:

  1. shit vad det känns som att jag missat mycket :( dumma sjukskit! och jag vill också bli bjuden på trerätters!! kan inte jag med få det?

    SvaraRadera