söndag 6 december 2009

6:e december

Ohoj! Let´s all rejoice! Det är 2:a advent. Snart är julen kommen. Hurra! Här sitter jag och myser med kola, tänt ljus och julmusik och bara längtar tills jag får sätta mig på tåget och åka hem. Men ändå känns det så långt fram i tiden. Kommer jag att stå ut? Let´s hope so. Idag har jag skypat lite med Ester iaf. Hon hänger med i teknikens värld det lilla flickebarnet. Det var ju kul. Hon hade dock inte så mycket att säga utan gav mest ifrån sig ljud eller sov. Så min kära syster fick stå för pratandet. Men jag fick ju se den lilla pluttisen iaf och hon fick höra min röst så att hon inte ska glömma bort mig innan jul. För när jag kommer hem, då ska det bli kvalitetstid med mycket gos oss emellan. Oh ja! Förutom blöjbyten alltså. Det får nån annan sköta.

Igår hade vi julkonsert med kören i Frövi. Det gick förvånansvärt bra faktiskt. Men det kanske berodde på Adams och Annas dockteater som vi fick bevittna innan konserten. Haha. Det kallar jag kvalitetsunderhållning!

Ikväll ska jag på konsert här i Örebro. O helga natt. Med Ernst. Och Brolle. Kan ju inte bli annat än bra...haha. Sen är jag ledig två dagar till innan jag påbörjar min jobbiga period med arbete tio dagar i rad. Oh dear vad trött jag kommer att vara. Men jag har nog mig själv att skylla. Lite miss i planeringen liksom. Suck. Jaja, det får gå som det går.

Lucka 6 tillägnas en av vår tids absolut bästa tv-serier, That 70s show. Där finns så otroligt många bra citat men jag har valt ut ett av mina favoriter. Så bäst!

"Michael Kelso: [wearing Eric's pants] Well, the joke's on you, Eric. I'm wearing your pants, and I'm not wearing any underwear.
Eric: Kelso, the last time I wore those pants, I wasn't wearing any underwear.
Michael Kelso: [pulling off pants] Good one."

Nu ska jag käka lite mer kola. Hörs!

1 kommentar:

  1. haha!
    Red: Nothing around this house is cheap.
    Eric: Except for Laurie.
    Laurie Forman: I am not cheap!
    Eric: Free, whatever.

    jag vill också se brolle o ernst=)

    SvaraRadera